Riigikohus on Eesti Vabariigi kõrgeim kohus.
Põhiseaduse kohaselt on Riigikohus kassatsioonikohus ja
põhiseaduslikkuse järelevalve kohus. Riigikohtu pädevus
on sätestatud kohtute seaduses.
Peasakid
Eesti kohtud pälvisid tunnustuse tööandja brändingu eest

Eelmisel nädalal selgusid The Magnet Employer Branding Awards Eesti 2025 võitjad. Eesti kohtud saavutasid tööandja brändi loomise kategoorias auhinnalise koha, pääsedes kolme parima hulka.
Konkursile esitatud töö keskendus kohtute kui tööandja kuvandi arendamisele ja näitas, kuidas oleme suurendanud kohtute nähtavust tööturul. Selles kategoorias hinnati organisatsioone, kes on loonud tööandja brändistrateegia, määratlenud peamised fookusvaldkonnad, töötanud välja selge tööandja väärtuspakkumise ja rakendanud tegevuskava, mis toetab brändi aktiveerimist.
Konkursi peakorraldaja ja Instari tegevjuht Kersti Vannas rõhutas tööandjakuvandi olulisust ka avalikus sektoris. „Tööjõud on muutunud piiramatust ressursist piiratud ressursiks ning talentide ja oma ala tippude värbamine nõuab enamat kui lihtsalt töökuulutuste avaldamine. Eesti kohtud on tööandja kuvandi loomisel teinud suurepärast tööd ja see jäi ka žüriiliikmetele positiivselt silma,“ ütles Vannas.
Eesti kohtud konkureerisid finaalis Alexela ja Orklaga, kellest viimane pälvis kategooria võidu oma tööandja brändi ja visuaalse identiteedi uuendamise projektiga.
Kohtute esindajad jagasid oma kogemusi
Eesti kohtute tööandja brändingu arendamisega on viimastel aastatel aktiivselt tegelenud kohtute kommunikatsiooni juht Kristi Kirsberg ja Riigikohtu pressiesindaja Sandra Sommer. Magnet Awards Eesti 2025 üritusel said nad jagada oma kogemusi ja õppetunde.
„Meie eesmärk on murda levinud müüte ja näidata, et kohtutes ei tööta igavad hallides villastes seelikutes kontorirotid, vaid ägedad ja pühendunud oma ala tipud, kes teevad missioonitundega tööd, mis mõjutab kogu ühiskonda. Tahame, et tulevased kolleegid mõistaksid, milliseid arenguvõimalusi kohtus töötamine pakub,“ selgitas Kirsberg.
Sommer rõhutas, et tööandja kuvandi arendamine on pikaajaline protsess, milles kõige olulisem on oma inimeste kaasamine. „Esmapilgul võib see tunduda hoomamatu, kuid tulemused ilmnevad aja jooksul ning edu saavutamiseks on vaja kannatlikkust ja järjepidevust. Töötajate kaasamine on võtmetähtsusega – nad peavad mõistma, miks tööandjakuvandiga tegelemine on oluline ja kuidas see neid endid puudutab,“ sõnas Sommer.
Kohtute tööandja maineprojekti tulemused
Kohtute tööandja brändingu raames on loodud uus hüüdlause „Kohtud professionaalsuse ja põnevusega!“, valminud tööandjat tutvustavad materjalid ning alustatud aktiivsemat tegevust sotsiaalmeedias. Samuti on loodud saadikute võrgustik kohtutöötajatest, kes aitavad tööandja kuvandit levitada.
Kristi Kirsbergi sõnul on esimesed tulemused paljulubavad. „Praktikaprogrammidesse kandideerinute arv on kasvanud, kohtute sotsiaalmeedia tegevused on pälvinud laiemat tähelepanu ja oma inimeste kaasamiseks välja nuputatud teemakuud on väga hästi käima läinud. Tööle kandideerimise osas loodame esimesi tulemusi selle aasta lõpuks, mis oligi meie pikaajaline plaan,“ rääkis Kirsberg.
Sommer lisas, et iga kohtutöötaja on ka kohtute saadik. „Magnet Awards Eesti konkursil osalemine ja kolme finalisti sekka pääsemine kinnitab, et liigume tööandja brändingu arendamisel õiges suunas ning see motiveerib meid astuma edasisi samme," rõhutas ta.
Fotod: Andrei Ozdoba
Teate sisestas:
Sandra Sommer
pressiesindaja
5333 9846, 730 9042
sandra [dot] sommerriigikohus [dot] ee